Witam,
Chcę wam powiedzieć, że w ostatnim czasie nauczyłem się podstaw programowania na podstawie języka LOGO. Użyłem do tego Logomocja-Imagine. Dzięki kontrolowaniu żółwia zrozumiałem, że w każdym języku są funkcje, które odpowiadają za daną "czynność" wykonywaną przez program.
Tak więc, podstawowymi komendami, czyli funkcjami w Logomocji są:
Chcę wam powiedzieć, że w ostatnim czasie nauczyłem się podstaw programowania na podstawie języka LOGO. Użyłem do tego Logomocja-Imagine. Dzięki kontrolowaniu żółwia zrozumiałem, że w każdym języku są funkcje, które odpowiadają za daną "czynność" wykonywaną przez program.
Tak więc, podstawowymi komendami, czyli funkcjami w Logomocji są:
-„np” , czyli „naprzód” po której należy napisać daną liczbę
np. „np 100” to komenda , która wywoła ruch naszego żółwika o 100 jednostek naprzód
-„ws”, czyli „wstecz”, komenda ta wywołuje ruch naszego
żółwika w tył
Pamiętać należy, że żółw nie potrafi ruszać się na boki, ale
pozwalają nam na to dwie inne komendy mianowicie „lw” i „pw”:
-komenda „lw” odpowiada za obrót żółwia w lewą stronę, po
niej należy zapisać wartość w stopniach o którą chcemy się obrócić
-natomiast, łatwo się domyśleć, że komenda „pw” działa tak
samo jak ta poprzednia tylko, z tą różnicą , że żółw obraca się w prawą stronę
- "cs" czyści ekran i przenosi żółwia do punktu startowego
-"wróć" przywraca żółwia do punktu startowego, nie czyści ekranu (pamiętajcie podnieść pióro, aby żółwik przy powrocie nie zostawił za sobą śladu)
-komenda „pod” co oznacza „podnieś”, odpowiadająca za
„oderwanie” pióra od kartki, co pozwala nam przemieścić naszego żółwika bez
zostawienia za nim śladu
-oraz „opu”, czyli „opuść” co pozwala nam opuścić wcześniej
podniesione przez nas pióro
Mam nadzieję, że wszystko zrozumieliście i sami zaczniecie sterować żółwikiem.
Do następnego razu, Dawid.
Do następnego razu, Dawid.
Komentarze
Prześlij komentarz